Educació i robots, una bona combinació

La robòtica educativa desenvolupa en els alumnes habilitats, capacitats i les competències claus a través de la resolució de petits reptes on els alumnes aprenen nous continguts escolars, tot connectant i donant resposta a les noves demandes educatives del segle XXI.

És un recurs eficaç donat que es pot fer un treball interdisciplinari i millora els processos d’ensenyament- aprenentatge.

 

Objectius de l'etapa d'educació primària

  • Desenvolupar les competències digitals de l'alumnat
  • Fomentar les habilitats de l'alumne, així com l'aplicació d'aquestes, envers aquests coneixements i aprenentatges
  • Construir objectes
  • Desenvolupar la creativitat de l'alumnat
  • Adquirir coneixements claus sobre lògica i raonament
  • Adquirir coneixements bàsics sobre el llenguatge de programació Scratch
  • Resoldre problemes
  • Assolir coneixements de lateralitat i seqüenciació de moviments
  • Introduir el pensament computacional
  • Aprendre a programar de manera divertida i lúdica
  • Estimular l'interès per la robòtica i la programació
  • Aprendre a treballar en equip
  • Seqüenciar accions i passos a seguir per superar les activitats

Totes aquestes habilitats, competències i capacitats, les adquiriran al llarg de l'etapa gràcies al treball amb els Bee-Bot, Scratch i Lego WeDo.