Projecte Erasmus+ a Primària

Durant el curs 2013-2014 un grup de mestres de l’escola va presentar un projecte a la Unió Europea, dins del programa Erasmus+: «Cooperació per a la innovació i les bones pràctiques». Al setembre de 2014 aquest projecte va resultar seleccionat per ser dut a terme amb la corresponent subvenció de la Unió Europea. Des d’aquell moment es posa en marxa a Maristes Sants-Les Corts el projecte No Child Left Behind.

Aquest projecte consisteix en una col·laboració entre set escoles de set països europeus, durant dos cursos lectius. Tot l’alumnat del centre es veurà beneficiat pel Programa Erasmus+. No obstant això, la participació activa en les activitats associades al projecte està destinada especialment als alumnes de 5è i 6è de Primària. 

El projecte ha vinculat estretament l’alumnat de les escoles implicades a través de diferents activitats, així com de les diferents sortides que s’aniran realitzant.
En cadascun dels dos cursos en què s’ha dut a terme el projecte, les activitats mencionades van culminar amb les respectives visites acadèmiques a les ciutats dels centres que en formen part.

Els eixos transversals del projecte eren els esports, el teatre i l’atenció a la diversitat. Les activitats han estat molt variades:

De caràcter comunicatiu: 

  • Penpals / Epals: intercanvi de cartes i e-mails amb alumnes de les altres escoles.
  • Compartim activitats: intercanvi mitjançant les plataformes virtuals (e-twinning, blogs i webs de les escoles),
Power Point Cultura catalana i espanyola (personatges, llegendes, menjar típic, música, etc.), Picture Dictionary (diccionari d’imatges sobre personatges, llegendes, menjar típic, música, etc.), Erasmus+ Ads & Logo Competition.

De caràcter temàtic:

  • Esports:
esports en anglès amb l’auxiliar de conversa a les hores de menjador (torneig de futbol).
  • Activitats per tractar el tema de la no-violència als esports.

  • Teatre: Setmana del teatre. Activitats teatrals a l’hora del menjador amb l’auxiliar de conversa. Han treballat diferents aspectes de la interpretació teatral: llenguatge verbal i no verbal, maquillatge, vestuari, música, coreografia i aspectes tècnics. 

  • Atenció a la diversitat: se celebra el World Autism Awareness Day, amb pòsters, textos i pel·lícules per sensibilitzar i augmentar la comprensió de l’alumnat envers l’autisme.