Aprenentatge cooperatiu
Dins de les aules ens proposem aplicar una estructura cooperativa per tres raons fonamentals:
- Atenció a la diversitat:
- Interacció entre iguals: permet que alumnes amb motivacions i capacitats diferents aprenguin junts perquè puguin aprendre els uns dels altres i estimular-se mútuament per l’aprenentatge.
- Heterogeneïtat: es distribueixen els alumnes en grups heterogenis per atendre’ls en la seva diversitat (capacitats, cultura, motivació, etc.) i evitar l’efecte negatiu de les etiquetes.
- Desenvolupament de competències bàsiques i intel·ligències múltiples:
- Convivència: els alumnes diversos aprenen a conviure. La convivència implica més que la tolerància. Admet que cadascú és com és i accepta el que els altres ens ofereixen.
- Foment de valors com ara la solidaritat, l’ajuda mútua, el respecte per les diferències, la convivència, etc.
Aquesta metodologia l’aplicarem habitualment a les àrees de:
- Infantil: Descoberta d’un mateix (DUM).
- Primària: Resolució de problemes, lectura, medi natural i medi social, anglès, Arts & Crafts, música, etc.
A totes les estructures de treball donem importància al treball individual i a la interacció entre els alumnes per aconseguir objectius comuns i aprendre els uns dels altres.