Aprenentatge cooperatiu

Dins de les aules ens proposem aplicar una estructura cooperativa per tres raons fonamentals:

  • Atenció a la diversitat:
    1. Interacció entre iguals: permet que alumnes amb motivacions i capacitats diferents aprenguin junts perquè puguin aprendre els uns dels altres i estimular-se mútuament per l’aprenentatge.
    2. Heterogeneïtat: es distribueixen els alumnes en grups heterogenis per atendre’ls en la seva diversitat (capacitats, cultura, motivació, etc.) i evitar l’efecte negatiu de les etiquetes.
  • Desenvolupament de competències bàsiques i intel·ligències múltiples:
    1. Convivència: els alumnes diversos aprenen a conviure. La convivència implica més que la tolerància. Admet que cadascú és com és i accepta el que els altres ens ofereixen.

    2. Foment de valors com ara la solidaritat, l’ajuda mútua, el respecte per les diferències, la convivència, etc. 

Aquesta metodologia l’aplicarem habitualment a les àrees de: 

  • Infantil: Descoberta d’un mateix (DUM).
  • Primària: Resolució de problemes, lectura, medi natural i medi social, anglès, Arts & Crafts, música, etc. 

A totes les estructures de treball donem importància al treball individual i a la interacció entre els alumnes per aconseguir objectius comuns i aprendre els uns dels altres.