Inici | Ecosistema educatiu

Ecosistema educatiu

Ecosistema educatiu

Nous espais d’aprenentatge

  • Plantejament d’una educació en sentit extens: l’alumne s’està educant en entorns oberts i flexibles. Les classes amb una centralitat del professor van deixant pas a les classes on el protagonisme és la participació dels alumnes.
  • Una part de l’aprenentatge creiem que serà de manera digital final al punt de plantejar un model que s’anomena “flipped classroom blended”
  • Els nous entorns d’aprenentatge han de tenir en consideració la potenciació alhora de les “hard skills” com les “soft skills”.
  • Una part del nou ecosistema educatiu cal plantejar un treball per projectes “do it with others” (DWO) atenen a les intel·ligències múltiples i la interrelació de disciplines i coneixements en el sentit que hem parlat del “latticework approach” i que ha de portar als aprenentatges significatius i competencials. També s’ha de considerar el que s’anomena “cultura maker” en la qual les metodologies “learning by doing” (LBD) són essencials i on els alumnes al final del procés acaben generant algun tipus de producte.
  • Els espais d’aprenentatge hauran de ser flexibles fins al punt d’entendre com espais els espais educatius qualsevol espai on l’alumne estigui interactuant amb els seus companys i docents.
  • Els centres que es basin en els conjunt d’habilitats i competències que els alumnes han d’exercitar de manera multidisciplinar han de potenciar una educació basada en l’autogestió i la personalització. Espais oberts on els alumnes poden treballar individualment o col·lectivament depenent de la tasca que estiguin portant a terme. 

Portes obertes Sants-Les Corts

Contacta

Ens vols conèixer?

Concertem una visita

CAPTCHA
Aquesta pregunta es fa per comprovar si vostè és o no una persona real i impedir l'enviament automatitzat de missatges brossa.
Imatge CAPTCHA
Introduïu els caràcters que es mostren a la imatge.